Photo via Reporter Net

According to sources at Clarín newspaper, the English language daily The Buenos Aires Herald’s print edition may be discontinued due to a lack of profitability as it allegedly “loses AR $2 million a month.”

“We are analyzing whether the Herald will only maintain its digital format or if it will become a weekly publication,” said Clarín’s sources, apparently close to the owner of Grupo Indalo, Cristóbal López.

López owns 60 percent of the Ambito Financiero publication’s shares, which encompasses The Buenos Aires Herald.

The Buenos Aires Herald’s digital edition works separately from the print edition.

The news comes as a surprise to many, including the Herald’s Editor in Chief, Sebastián Lacunza, who according to Clarín was “surprised” by the newspaper’s inquiry. The information has not been confirmed by The Buenos Aires Herald.

The Herald will be celebrating its 140th anniversary this year and is the only print daily newspaper in English in Latin America. During Argentina’s last dictatorship, the Herald was the only local newspaper that covered the forced disappearances that occurred under the brutal regime. Its editor at the time, Robert Cox, went into exile with his family in the late ’70s.